27 Nisan 2010 Salı

GÜVEÇTE TÜRLÜ


Baharın gelmesiyle birlikte içimde bir sebze yeme isteği uyanır.Nedendir bilmiyorum ama her bahar aynı şeyi yaşarım.Belki biyolojik bir dürtüdür,vücut bu şekilde kendini yeniliyordur.İşin o boyutunu çok bilmiyorum ama ben her baharda sebze ve yeşil otlar yemek istiyorum.O zaman hep birlikte bir türlü yapalım ne dersiniz.

MALZEMELER
350- 400 gr  kuşbaşı et
2 adet   kabak
1 adet  patlıcan
2 orta boy patates
250 gr fasulye
2 adet yeşil biber
4-5 adet  domates
2 orta boy soğan
5-6 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
1 bardak su
2 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz,karabiber

YAPILIŞI
Etleri bir tencereye koyun ve hiç su eklemeden ,sadece kendi bıraktığı su ile kısa bir süre pişirin.(kendi suyunu çekinceye kadar).Daha sonra bu eti bir güveç kabının tabanına yayın.Üzerine sırasıyla, ayıklanıp  doğranmış fasulye,yemeklik doğranmış soğan,yeşilbiber, küp dogranmış kabak,kabukları alacalı soyulup küp doğranmış patlıcan ve yine küp şeklindeki patatesleri ekleyin.Sarımsakları ister bütün isterseniz iri doğrayarak ekleyin. Salçayı su ile iyice ezin ve bunu her tarafa eşit dağılacak şekilde güveç kabına ilave edin.En üste ise kabukları soyulup dogranmış domatesi ekleyin ,tuzunu ve karabiberini ayarlayıp yağınızı da üzerine gezdirin ve  güveç  kabınızın üzerini folyo ile sıkıca kapatın.Kısık ateşte uzun süre pişirin.Bu yemek yavaş yavaş pişince  lezzetli oluyor.İsterseniz  biraz limon suyu ilave edebilirsiniz.AFİYET OLSUN




2 yorum:

  1. Bende bu gün güveç yapmayı düşünüyordum ve tarifi görünce yapmaya kesin karar verdim.Nefis olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. tarif defteri teşekkürler

    YanıtlaSil