19 Nisan 2010 Pazartesi

PATATES KEBABI


PATATES KEBABI

Aslında bu yemeği yaklaşık 2 hafta önce yapmıştım.Ama iyi fotoğraflayamadığım için yayınlamamıştım.Bu gün ise ani :))bir kararla yayınlamak istedim.Asıl tarifi seçil hanım'dan almıştım.Ölçüleri oradan alıp yayınlıyorum.Pek bir değişiklikte yapmadım.Sadece sirkesini azaltıp birde kuru soğan ekledim.Oldukça lezzetli ve tekrar  istenen bir yemek oldu.Herkese tavsiye ediyorum.

MALZEMELER

5 tane orta boy patates
                                                                3 tane orta boy domates
                                                                3 tane yeşilbiber
                                                                250 gr kıyma (az yağlı)
                                                                3-4 diş sarımsak
                                                                1 yemek kaşığı biber salçası
                                                                1 çay kaşığı kırmızı pulbiber
                                                                2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
                                                                2 yemek kaşığı sirke
                                                                1,5 su bardağı et suyu yada su
                                                                süslemek için maydanoz


                                                                        YAPILIŞI

Patatesleri iyice yıkayıp soyun ve 1 cm lik dilimlere bölün.Kızgın yağda renkleri altın sarı oluncaya kadar kızartın.Bir kağıt havlu üzerinde bekletin.Diğer tarafta kıymayı ve dolmalık fıstıkları ocaga koyun fıstık rengi değişinceye kadar kavurun.Salça,kırmızıbiber ve su ilave edip kavurmaya devam edin.Daha sonra diğer malzemeleri ekleyin ve bir süre pişirdikten sonra ocağı kapatın.Geniş bir tencereye önce kızarmış patatesleri üzerine kıymayı ve en son domatesi koyup kısık ateşte pişirin.Maydanoz ile servis yapın.

Kaynak:www.yeşilkivi.com









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder