26 Mart 2010 Cuma

ESMER GÜZELİ


Bu keki  yesilkivi de görmüştüm.Birkaç kez yaptım ve hep beğenildi.Oldukça yumuşak bir kek,sizde denerseniz pişman olmazsınız.Eğer vaktiniz varsa bir gece bekletip öyle ikram edin,tadı daha güzel oluyor.

KEK  MALZEMELERİ

3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak zeytinyağı(1 parmak eksik)
1 bardak su
2.5 bardak kekun(normal un kullandım)
5 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu(ben ekledim)

KREMA İÇİN

1 kg süt
3 yemek kaşığı  tereyağı
3 fincan şeker
3 fincan un
1 paket vanilya
1 paket krem şanti(kullanmadım)

KEKE DÖKMEK İÇİN

2 bardak nescafeli süt(1 bardak sade süt kullandım)

YAPILIŞI

Kek için önce un,kakao,vanilya ve kabartma tozunu hep birlikte elekten geçirin.Sonra yumurta ve şekeri yoğurt kıvamına gelinceye kadar çırpın.Ardından yağ ve su ilave ederek yavaşça cırpmaya devam edin.En son elenmiş unlu karışımı ekleyip yağlanmış kalıba (yuvarlak borcam kullandım) dökün ve 175 derecede pişirin.Kekinizi fırından çıkarıp 5 dk bekletin.Sütü kekin üzerine döküp soğumaya  bırakın.
Krema için un ve yağı kokusu çıkana kadar kavurun,sütünü ekleyip hızlıca karıştırarak muhallebi kıvamına kadar pişirin.Şeker ve vanilyayı ekleyin.1 saat kadar soğuttuktan sonra kekin üzerine döküp kakao ile süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder