25 Mart 2010 Perşembe

KISIR


Benim en çok sevdiğim tatlardan biridir..Herkesin damak tadı farklı  tabii ama,dün akşam yaptığım kısır gerçekten çok lezzetli olmuştu.Ailece hepimiz beğendik.Yalnız  şunu da belirteyim,hayatım boyunca  yediğim kısırlar içinde  en iyisi Antakyalıların yaptığı idi.Eğer yolunuz o taraflara düşerse Ottoman Palace'da bir kısır yiyin derim.Geçen kış birkaç günlüğüne oradaydık ve ben otelde başka yemek yokmuş gibi her gün tabağıma bir-iki kaşıkda olsa ekledim.Neyse, bu kadar konuşmanın üstüne artık şu ölçüleri yazayım değilmi?(Akşam herşeyi tek tek ölçtüm:))

MALZEMELER  (5 KİŞİLİK)

5 çay bardağı ince bulgur
2 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
2 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kağığı karabiber
1 çay kaşığı köfte baharı
2 tane taze soğan
1 tane kuru soğan
Maydanoz,taze nane
2 su bardağı zeytinyağı
Nar ekşisi(damak zevkinize göre,ben 2 yemek kaşığı ekledim)

YAPILIŞI
İlk olarak kuru soğanı ince ince doğrayın.Tavaya  bir bardak yag koyup içine soganı ekleyin ve sadece ilk diriliğini kaybedene biraz kavurun..
İnce bulguru geniş bir kap içerinse ılık su ile hafifçe ıslatın.Bir kaşık yardımıyla iyice karıştırın ,salçaları ekleyip elinizle yoğurmaya başlayın.5-6 dk sonra baharatları ilave edip yoğurmaya devam edin.Bulgur iyice yumuşayınca yağda  kavurduğunuz kuru soğanı  ve  ince doğranmış taze soğanı ekleyip yoğurmaya devam edin.Son olarak kalan bir bardak yağınızı ,nar ekşisini ve  ardından ince doğranmış nane ve maydanozu ekleyip yemeğe hazır hale getirin.Afiyetle..
 
Yorumlarınız benim için çok önemli,lütfen unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder